Dissertation

13 ECTs / Annual / Português

The objectives of the follow-up seminar (dissertation) are fulfilled in accordance with the Article 41, paragraphs 1, 2 and 2 of the FT's Regulation; - 1st To help the students in the choosing of the specific topic that they wish to develop in it's final dissertation, situated in the systematic theology area, in the intersection of the programmatic contents, contextualized in the course units of Protology, Soteriology, Eschatology, Christology and Mystery of God; - 2nd To control the proposed MIT dissertation project of each student, with the view to it's consideration by the teachers responsible for the follow-up seminar in this year of 2015-2016 and respective registration in the Secretary of the Course; - 3rd To monitor, closely, the developments of the research, the systematic development and the writing of the dissertation, taking into account the methodological and scientific criteria required for the degree.

Faculty

Professor Auxiliar
Doutor em Teologia Dogmática pela Università Gregoriana (Roma) com a tese: L'esperienza della Trinità e la Trinità nell'esperienza. Modelli di una loro…
Professor Auxiliar
Professor Auxiliar da Faculdade de Teologia. Doutor em Teologia Fundamental pelo Centre Sèvres - Facultés Jésuites de Paris. A tese deu origem ao livro Devenir…
Professor Auxiliar
Professor auxiliar da Faculdade de Teologia da UCP. Doutor em Ciências Históricas pela UCP. Tem lecionado diversas unidades curriculares na área da História…
Professor Auxiliar
Professora auxiliar da Faculdade de Teologia da UCP. Doutorada em Teologia Espiritual pela Facultad de Teología de la Universidad Pontificia Comillas, Madrid…
Professor Auxiliar
Professora auxiliar da Faculdade de Teologia. Leciona Teologia Bíblica; áreas de Antigo e Novo Testamento; e ainda Línguas Bíblicas (Hebraico). É doutorada em…
Professor Associado
Professor associado da faculdade de Teologia. Doutor em Teologia Moral pela Accademia Alfonsiana - Pontifícia Universidade Lateranense onde fez também o segundo…